Laadukasta ja vastuullista korjauskumppanuutta – InCar

Laadukasta ja vastuullista korjauskumppanuutta

Fennian asiakkaille sattuu vuosittain kymmeniätuhansia autovahinkoja, joissa sekä korvaamme vahingot että autamme asiakkaitamme selviämään vahingoista mahdollisimman sujuvasti. Tavoitteenamme on alan paras asiakaskokemus. Sen lisäksi, että palvelukokemus on sujuva, meille on äärimmäisen tärkeää, että autot palaavat liikenteeseen laadukkaasti korjattuina ja taas turvallisina.

Pelkkä laatu, turvallisuus ja parhain asiakaskokemus eivät kuitenkaan enää riitä. Osana jatkuvaa laadun kehittämistä ja mittaamista, olemme yhteistyössä kumppaneidemme kanssa pyrkineet kehittämään vauriokorjaamisesta myös yhä vastuullisempaa. Vastuullisuus näkyy korjaamoiden toiminnassa monella tapaa, mutta erityistä huomiota kiinnitämme korjaamisen ja osien vaihtamisen väliseen suhteeseen.

Osien korjaamisella ja hyötyosien käytöllä on merkittävä vaikutus vauriokorjaamisen ympäristövaikutukseen. Parhaat ja vastuullisimmat korjaamot ja ammattilaiset korjaavat käsityönä huomattavan suuren osan vaurioista, kun taas osa korjaamoista ensisijaisesti vaihtaa vielä uusia osia vaurioituneiden tilalle.

InCarin Vihreä Korjaamo on yksi konkreettinen esimerkki hyvästä yhteistyöstä ja muutoksesta korjaamomarkkinassa. Tuomme merkittävää vastuullisuutta jo ennestään huippulaadukkaaseen palveluun.

Laatu ja vastuullisuus eivät ole ristiriidassa kustannustehokkuuden kanssa – päinvastoin. Osaava ja laadukas korjaamo säästää sekä asiakkaan aikaa ja yhteisiä kustannuksia että ympäristöä. Tästä syystä ei ole yhdentekevää, missä vaurioituneet autot korjataan.

Henri Schaffter
Kirjoittaja vastaa Fennialla ajoneuvovakuutus- ja vahinkopalveluiden hankinnoista, kumppanuuksista ja liiketoiminnan kehityksestä.

Mistä Vihreässä Korjaamossa on kysymys? 100 % suomalainen vauriokorjaamisen johtaja InCar Oy haastaa pitkään perinteisenä pidetyn vauriokorjaamisen alan vastuullisuuden lanseeraamalla Vihreän Korjaamon mallin. Vihreän Korjaamon malli uudistaa ja kyseenalaistaa totuttua, jotta koko alalle saadaan vastuullisempia toimintamalleja. Malliotetaan käyttöön InCarin Lappeenrannan toimipisteessä vuoden 2022 alussa ja toiminnan kehittyessä sitä laajennetaan läpi koko valtakunnallisen ketjun.