Millaista on olla vauriokorjauspalvelun yritysasiakkaana? – InCar

Millaista on olla vauriokorjauspalvelun yritysasiakkaana?

Yritysasiakkaat ovat tärkeä asiakasryhmä InCarille, joka palvelee tätä nykyä jo reilua 250 asiakasyritystään osaavalla ja tunnollisella otteellaan.

Yritysasiakkaat ovat tärkeä asiakasryhmä InCarille, joka palvelee tätä nykyä jo reilua 250 asiakasyritystään osaavalla ja tunnollisella otteellaan. Mitä kaikkea yritysasiakkaat voivat odottaa vauriokorjauspalvelulta laajan kotimaisen korjaamoverkoston lisäksi? Puhuimme asiasta InCarin avainasiakaspäällikkö Marko Heikkosen kanssa.

Vaivattomuus avainasemassa

Kaikki yritysasiakkaat saavat InCarilta oman yhteyshenkilön, jonka kanssa he voivat hoitaa kaiken vauriokorjauspalveluihin liittyvän asioinnin. Yhteydenpito InCarin ja yritysasiakkaan välillä sekä vauriokorjauspalvelun tuominen henkilökunnan tietoon hoituvat asiakkaan parhaaksi näkemällä tavalla.

”Meille on tärkeää, että kaikki sujuu asiakkaillamme mahdollisimman vaivattomasti. Usein esimerkiksi kolhujen sattuessa yritysautojen ajajat eivät välttämättä tiedä, mihin vakuutusyhtiöön heidän tulisi olla yhteydessä. Me hoidamme kaiken tämän asiakkaidemme puolesta siitä hetkestä lähtien, kun meihin otetaan yhteyttä”, kertoo InCarin avainasiakaspäällikkö Marko Heikkonen.

Vaivattomuus näyttäytyy yritysasiakkaille monella muullakin tapaa. Eräs näistä on suurta kiitosta saanut InCar-kamera, jonka avulla autoilijat voivat itse kuvata autonsa vauriot kotipihassaan ja lähettää ne suoraan korjaamolle tarkastettavaksi.

”Ammattikorjaajamme osaavat kuvien perusteella hyvin nähdä etänä, mitä autolle täytyy ja voidaan tehdä. Kuvat saatuamme olemme yhteydessä kuvat lähettäneeseen henkilöön ja sovimme yhdessä sopivan ajan vauriokorjaukseen”, Heikkonen täsmentää.

Vihreämpi toiminta tärkeää InCarille

Kuten yksityisasiakkaat, myös yritysasiakkaat arvostavat luonnollisesti nykyään entistä vihreämpiä palveluita. InCarilla vihreä ajattelu on viety toiminnan tasolle niin pitkälle kuin mahdollista. Osoituksena tästä InCar pyrkii aina korjaamaan vaurioituneet osat ennemmin kuin vaihtamaan ne uusiin. Näin säästetään sekä asiakasyritysten rahoja että luontoa.

Mikäli vaurioituneet osat pitää kuitenkin vaihtaa, InCar yrittää kotimaisena toimijana aina löytää niin kutsuttuja vihreitä osia ihan täältä koti-Suomesta.

”Jos saamme korjattavaan autoon läheltä sopivan osan, joka on aiemmin ollut käytössä samanikäisessä autossa, jota ei muuten voi saada enää ajokelpoiseksi, niin ilman muuta pyrimme ottamaan sen käyttöön. Se on logistisesti vihreä teko. On myös taloudellisesti järkevämpää etsiä osia läheltä kuin lennättää niitä vieraista maista”, Heikkonen sanoo.

Kustannustehokas kumppani, laadukas kädenjälki

Miten yritysasiakkaat sitten hyötyvät ryhtyessään yhteistyöhön InCarin kanssa? Tärkeimpinä kokonaisuuksina Heikkonen nostaa kustannussäästöt, jo mainitun vaivattomuuden sekä jokaisella korjaamolla noudatettavat AKL:n laatustandardit.

”Kun automäärät alkavat olla esimerkiksi 30 kappaletta asiakasta kohden, huomaa, kuinka paljon rahaa säästyy, kun tuulilasi vaihdetaan kustannustehokkaammin, mutta silti laadukkaalla lasituotteella. Lasin korjaaminen on aina kustannustehokkain tapa korjata kiveniskemä”, Heikkonen selventää.

Yhdestä asiasta InCarilla ei kuitenkaan harmittavasti voida yritysasiakkaan puolesta huolehtia, vaikka halua olisi.

”Suomessa auton käyttäjän tai omistajan pitää itse tehdä vahinkoilmoitus vakuutusyhtiöön. Se on ainoa asia, mitä me emme voi asiakkaan puolesta hoitaa. Kaikesta muusta vakuutukseen liittyvistä asioista haluamme ja pystymme tehdä asiakkaillemme niin vaivatonta kuin mahdollista”, Heikkonen kertoo.

Asiakassuhteissa InCarin tavoite on todella selkeä: vaivattomuus on kaiken ytimessä. Siksi esimerkiksi asiakaspalautteisiin, niin positiivisiin kuin negatiivisiin, reagoidaan ottamalla suoraan yhteyttä palautteen antajaan.

Ja toimii se puhelin tietysti toiseenkin suuntaan, kuten Heikkonen muistuttaa: ”Aina voi soittaa.”

Etsitkö kumppania, joka auttaa sinua pitämään yrityksesi ajoneuvot liikkeellä havereista huolimatta?