Vauriokorjaamo vaivattomin – miten niin? – InCar

Vauriokorjaamo vaivattomin – miten niin?

Kun ajomatka tyssähtää kolhuun tai katkeaa kolariin, sekoittaa se suunnitelmat sekunnissa. Silloin meidän tehtävämme on korjata auto lupauksemme mukaisesti – vaivattomasti – ajokuntoon, kertoo InCarin tekninen päällikkö Nico Kuusimurto. Lue kuinka homma etenee maaliin, ja mitä kaikkea siinä välissä tulee tehtyä – ammattitaitoisen tiimin, modernien menetelmien ja sujuvan yhteistyön avulla.

Helppoutta alusta loppuun – avaimet käteen -periaatteella 

InCarilla vaivattomuus tarkoittaa sitä, että asiakas voi luottaa korjausprosessiin. Kun saamme korjattavan auton avaimet, voi asiakas huokaista helpotuksesta. Me hoidamme kaiken taustalla. Kun kaikki on valmista, palautamme auton – sekä avaimet – ja matkaa jatkuu, kuvailee Kuusimurto. 

Miten prosessi toimii? 

  1. Auto saapuu korjaamolle. Tarvittaessa järjestämme hinauksen yhteistyössä vakuutusyhtiön kanssa. 
  1. Tarkastus suoritetaan 48 tunnin sisällä. Asiakas saa tiedon vaurion laajuudesta ja jatkotoimenpiteistä. 
  1. Korjaus alkaa mahdollisimman pian.  Hyvin organisoitu, on puoliksi tehty!
  1. Asiakas pysyy ajan tasalla. Toimimme läpinäkyvästi. Korjauksen etenemistä voi seurata reaaliaikaisesti järjestelmämme kautta.  
  1. Valmis auto luovutetaan asiakkaalle – avaimet käteen ja matka jatkuu! 

”Homma hoitui nopeasti ja ystävällisesti.”   

– Asiakaspalaute

Nopea ja sujuva korjaus kehittyneillä menetelmillä 

Vauriokorjaus kehittyy jatkuvasti, ja me InCarilla haluamme olla alan edelläkävijöitä. Lähtökohtana on, ettemme tilaa puuttuvia osia maailmalta, jos voimme korjata ne itse. Se säästää aikaa, rahaa ja ympäristöä. 

  • Muovikorjaus & pintaoikaisu:  Sen sijaan, että vaihtaisimme osan uuteen, voimme monissa tapauksissa oikaista tai paikata sen. Esimerkiksi puskuri voidaan muovikorjata ilman, että se tarvitsee uusia kokonaan. 
  • PDR-korjaus (Paintless Dent Repair): mahdollistaa painaumien oikaisun ilman maalausta, mikä säästää sekä materiaaleja että aikaa. 
  • Hyötyosien käyttö:  Käytettyjä, täysin toimivia osia hyödyntämällä vältämme turhia kuljetuksia ja pienennämme hiilijalanjälkeämme. 

Työyhteisö, joka tekee korjaamisesta mutkatonta

Vaivaton korjausprosessi ei synny itsestään – sen taustalla on moniammatillinen ja työstään innostunut tiimi. Kuusimurron mukaan InCarissa parhaat ratkaisut syntyvät yhteisillä pelisäännöillä, kuten: 

  • Avoin toimintakulttuuri:  Keskustelemme jatkuvasti, mitä voidaan tehdä paremmin. Jokaisen mielipiteellä on merkitystä, ilman hierarkioita.  
  • Koulutus ja kehitys:  Jokainen voi kehittää ammattitaitoaan ja kasvaa urallaan – vaikkapa harjoittelijasta maalarimestariksi ja työnjohdon tehtäviin. 
  • Tiimihenki:  Jokainen tekee oman parhaansa, josta seuraavan työvaiheen tekijän on helppo jatkaa – homma etenee kuin viestikapula. 

”Töissä on hyvä tiimihenki. Ei hierarkioita. On vapaus luoda ja tehdä.” 

  – Työyhteisön mietteitä 

Vastuullisuus lisää vaivattomuutta

Vaivattomuus ei tarkoita pelkästään nopeutta. InCarilla se merkitsee myös:  

  • Ympäristövastuullisuutta: Kun voimme käyttää hyötyosia tai käsityötä uusien osien tilaamisen sijaan, vähennämme jätettä ja kuljetusten päästöjä. Myös aikaa säästyy.  
  • Laatua ja vastuunkantoa: Opimme virheistä. Palaute on meille mahdollisuus kehittää toimintaa ja parantaa palvelua. Mitä parempaa työtä, sitä vähemmän ”uudelleenkorjauksia”. 
  • Ammattiylpeyttä: Meille työ on enemmän kuin vain korjaamista – se on asiakkaan arjen helpottamista ja turvallisuuden takaamista. 

Tärkeintä on mielenrauha – ja taas rullaava arki 

InCarilla vauriokorjaus ei ole vain tekninen prosessi. Se on myös asiakkaan ymmärtämistä. “Haluamme kohdata ihmisen ja korjata hänen arjen ongelmansa, jotta elämä voi taas jatkua vaivattomasti eteenpäin – autolla, joka on jälleen vahinkoa edeltävässä kunnossa. Kun elämä kolhii, InCar auttaa”, summaa Nico Kuusimurto – koko tiiminsä puolesta.  

”Sain todella hyvää ja ystävällistä palvelua.”  

– Asiakaspalaute